Szakmai záróbeszámoló

Szakmai beszámoló a Menő menza program Egészségünkre! című projektjének elvégzett feladatairól tapasztalatairól

 

  1. Szervezési feladatok

 

Alapítványunk a pályázati eredmény megismerése után megkezdte a munka megszervezését. Elhatároztuk, hogy a csütörtöki nap lesz a projektnapunk, emellett szükség esetén hétfőn tartunk rövid egyeztetéseket. Felvettük és tartottuk a kapcsolatot a dietetikussal, a pénzügyi tanácsadóval, ezen kívül az együttműködésüket felajánló szervezetekkel és személyekkel. Kiértesítettük levélben és az iskola honlapján a szülőket, tájékoztatást kaptak szülői értekezleten a projekt tervezett programjairól, a projektben rejlő lehetőségekről. Ennek tükrében írták alá a beleegyezési nyilatkozatot és töltötték ki a belépési nyilatkozatot.

A szerződéskötések megkötése elkezdődött. Ahol árajánlatot kellett kiírni, ott értelemszerűleg ez a folyamat hosszabb lett. Célunk az volt, hogy a feladatokat többen végezzék, minden kolléga, a védőnő és a nyugdíjas pedagógusok is részt vehessenek a közös munkában. A pályázatok kiírása, árajánlatok bekérése és a szerződéskötések megkötése többnyire gördülékenyen zajlott. A buszokkal fő szezonban kellett néha kompromisszumot kötnünk, de a sikeres programlebonyolítás érdekében felvállaltuk. Próbálkoztunk egy napra, illetve eltoltan lebonyolított kirándulásokkal, nem lett egyik megoldás sem tökéletes.

 

 

  1. Személyi változások

 

Egészségi problémákra hivatkozva Liedermajer Heléna lemondott vállalt feladatairól. Az előírások szerint lefolytatott eljárások és a szakmai tapasztalat alapján Dr. Mayer András Gyuláné vette át a Szakmai vezető és a Projektmenedzser feladatait. Liedermajer Heléna az Alapítvány Kuratóriumának tagjaként és az iskola igazgatójaként segítette tovább a munkát.

Dietetikusunk házasságkötés és külföldre költözés miatt hagyta el projektcsapatunkat. Új pályázatot írtunk ki a feladatkörre, melyet Supliczné Tóth Mária táplálkozási tanácsadó nyert meg, vele kötöttünk szerződést. Mindkét személycsere során megmaradtak a korábban fizetett bérek, így pénzügyi változás nem történt.

 

 

 

  1. Beszerzések

Eszközök, gépek, bútorok

A beszerzések egyik részét az informatikai és konyhai gépek és eszközök tették ki, amely rendkívül komoly anyagi költséggel járt, szinte minden tervezett, és a projektben vállalt termékhez sikerült a kalkulált áron hozzájutni. Célunk az volt, hogy mielőbb tudjuk tanulóink és előadóink rendelkezésére bocsátani az új dolgokat. A laptopokat minden osztály és kolléga használhatta, előzetes egyeztetés alapján, és csak az iskola épületében. Menő menzás rendezvényeinken ugrásszerűen megjavult a hangminőség, a projektorok az okos táblák nélküli termekben hasznos segítséget adtak. Ezeket a készülékeket szereltük össze, ha előadók érkeztek hozzánk, amikor tanulóinknak online feladatokat, rejtvényeket készítettünk, az egészség nap és az egészség hét programjain, a Menő menzás pontokon, amikor más rendezvény részeként népszerűsítettük a projektet.

A székek az étteremben, a zárható szekrények az egyik tanteremben kaptak helyet, és a pályázat során megnyert gépek és felszerelések biztonságos tárolására szolgálnak. A fagyasztó és a hűtőszekrény jó szolgálatot tettek az év során kóstoltatásokhoz, főzésekhez itt vártak az alapanyagok az ügyes kezű diákokra.

A hangtechnikai eszközökkel, fényképezőgéppel, a nyomtatók, lamináló gépekkel, irodai eszközökkel sokat és szívesen dolgoztunk a projekt feladatai előkészítésénél, a foglalkozások megtartásánál.

A megmaradt pénzből kiegészítettük eszközeinket, nyomtatóval, konyhai gépekkel, ami a projekt, melyek sínesebbé és gördülékenyebbé tették a főzőszakköri programokat.

 

A második mérföldkő időszakában elkészült az iskolai tankert 4 magaságyással, az ivókút kiállása és elvezetése. Fontos volt számunkra, hogy az iskolai tankert hosszútávon jól működtethető legyen. A pályázatban vállalt tankert magas ágyásait gondosan előkészítették, az itteni köves talaj helyett gazdag földet hoztak, és abba történt a veteményezés. Sokat segített a kollégák véleménye, a tanítandó tananyagok megismerése, hiszen ezek befolyásolták a kiválasztott növényeket. Nagyon készséges volt a kertépítő, figyelembe vette a kéréseinket, engedte a tanulókat felügyelet mellett segíteni.  A technika órákon kívül délutánonként, az ebéd és a tanulás közötti időben, szívesen tevékenykedtek a gyerekek a kertben. Az különösen tetszett nekik, amikor a saját termesztésű zöldséget locsolni kellett, később fogyasztani lehetett. A kert nyári gondozása felnőtt felügyelete mellett szintén megoldott volt.
A felesleges termények bekerültek pár napra a szintén Menő menzás hűtőszekrénybe vagy a fagyasztóba, hogy beosztva több alkalommal szerezzen örömet és ne menjen kárba.

 

Anyagok, élelmiszerek, irodaszerek

 

A beszerzések másik csoportjába az ételek készítéséhez és kóstoltatáshoz szükséges alapanyagok tartoztak, melyek rendszeres, de alacsonyabb kiadásokat jelentettek. Az árajánlatok összeállításához gyakran használtunk internetes oldalakat, mert sajnos a kereskedők nehezen adtak árajánlatot abban az esetben, ha többször nem kapták meg a megrendelést. Igyekeztünk szigorú gazdálkodást folytatni, ennek köszönhetően több programra jutott pénz.

Az irodai anyagokat, színes kartonokat, kellékeket felhasználtuk foglalkozásainkon, tanulóink ügyesen barkácsoltak belőle asztali dekorációkat, készítettek plakátot. A beadott és elfogadott pályázatban szereplő anyagigénytől eltérően nem vettünk könyvutalványt, labdát, sportszert, ajándéktárgyakat, hiszen ez utólag kiderült, hogy nem támogatott. Vettünk viszont kimondottan az egészséges táplálkozás tanításához használható oktató játékokat, gyereknek való szakácskönyveket. Ezek megismertetése érdekében egy kolléganőnk könyvismertető foglalkozást tartott. A tervezett, de nem megvásárolt anyagok ára megmaradt más programok megvalósítására.

A pénzzel nagyon visszafogottan bántunk, megkerestük a közelünkben található, ár-érték arányosan legkedvezőbb beszerzési forrásokat, ami a kalkulált árakhoz képest megtakarítást eredményezett. Emellett az első és második mérföldkő időben beküldött elszámolása a sok beérkező pályázat miatt lassabban történt, visszajelzést csak 2019 tavaszán kaptunk, és emiatt óvatos és takarékos gazdálkodást folytattunk.

A pénzügyi vezetővel egyeztettünk, ő állásfoglalást kért arról, hogy a várhatóan fennmaradó összeg terhére valósíthatunk-e meg a projektbe illeszkedő, de nem tervezett programokat. Erre kedvező válasz érkezett.

Közben a kollégákkal ötletbörzét tartottunk, átgondoltuk, milyen hasznos programelemeket tudnánk a rövid idő alatt sikeresen megvalósítani. Mindenki szívesen és lelkiismeretesen vette ki részét a feladatokból.

     A tervezetten felül megvalósított tevékenységeink:

-egészségnap helyett egészséghét délutáni, illetve péntek délelőtti programokkal

-egészséges táplálkozás témájú havi egyszeri rejtvényújság online feladatokkal

– alsó és felső tagozat számára kidolgozott online feladatok a biológia, természetismeret, környezetismeret tantárgyakhoz

– foglalkozástervek az „Egészséges táplálkozásmegjelenése” a népmesékben, irodalomban

– kiállítás megszervezése a két projektév eseményeinek fényképeiből

– ünnepélyes keretek között, étteremben megszervezett projektzáró ünnepség minden tanulónk részvételével

– projektfüzet összeállítása, benne képes beszámolók és egy receptgyűjtemény a főzőszakkör munkáiból

-üzemlátogatás a Pusztaszabolcsi Agrár Zrt-nél

– tanulmányi kirándulás Martonvásárban az Agroverzumban

-sok kóstolót szerveztünk

-újrahasznosítható, tartós műanyag edényeket és evőeszközöket vettünk, a betervezett olcsóbb egyszerhasználatos, eldobhatók helyett.

 

Ivókút

Iskolánk több, mint 150 éves vályogépületben működik, 140-145 fő tanulói létszámmal rendelkezik, a mosdók és a kézmosók az épületen kívül helyezkednek el. Az épületen belül mindössze egy vízvételi lehetőség van, de a falak szerkezete, állaga nem teszi lehetővé a további építéssel, átalakítással járó munkákat. Ennek ismeretében már a pályázat benyújtásakor is külső vízvételi lehetőségben, egy ivókútban gondolkodtunk. Ezt a feladatot két lépésben valósítottuk meg. A polgármesterrel történő egyeztetés után meghatároztuk a kút helyét, kialakítottuk a víz odavezetését és a kiállást. Ez részben társadalmi munkával történt, csak ott vettük igénybe szakember segítségét, ahol muszáj volt. Szívesen beleegyezett a vízvezetékszerelő mester ebbe a megoldásba, hiszen ilyen szakemberhiányban neki ez nem számított komolyfeladatnak, sokan nem is vállalták el. Természetesen a szerelésért járó bért NEM a pályázati összegből finanszíroztuk, hiszen az nem volt a pályázatban. A vízvételi lehetőség elkészült, de egy szép külső kúttest megvétele visszamaradt. A kiválasztásnál szempont volt, hogy a készülék rendelkezzen ÁNTSZ engedéllyel, mert ezáltal az engedélyeztetés költségét és ügyintézését megspórolhattuk. Gondos keresés és a megfelelő árajánlati eljárás lebonyolítása után egy B&K 15261 típusú lábonálló rozsdamentes gyermekivókút mellett döntöttünk, amely két kiállású, alkalmas a kényelmes és higiénikus ivás és kulacsfeltöltés biztosítására. Emellett a külső megjelenése esztétikus, a gyerekek számára könnyen kezelhető és rongálásbiztos. Tanulóink számára természetes, hogy mindenki kulacsot használ, amiben csak víz vagy tea lehet. Végleges formájában sajnos csak a projekt negyedik szakaszára sikerült megvalósítanunk az ivókutat, de a tanulók szívesen és sokat használták.

Így a vállalt és előírt vízvételi lehetőség teljesítésre került. Az ivókút kialakítása lehetővé tette az egészséges ivóvíz folyamatos elérhetőségét a legmelegebb időszakban. A téli fagyok elől természetesen a megfelelő módon leengedik a vizet a rendszerből, az előírásoknak megfelelő fagymentesítés megtörtént. Balesetvédelmi okból a kút környéke fehér murvával lett körül leborítva, hogy a gyerekek nehogy elcsússzanak az esetlegesen keletkező sárban. A szülők a társadalmi munka mellett felajánlottak egy szép fakutat, ahova az elfolyó vizet elvezettük és azt a tankert locsolásához felhasználjuk. Ez tanulóink környezettudatos gondolkodását fejleszti, megtanulnak spórolni, gazdálkodni a vízzel.

Az ártézi kutas leágazás, a megfelelő helyszín megtalálása, a gyermekintézmények számára kialakított kút garancia a jó minőségű, költségkímélő és fenntartható működtetésre. A vízminősége folyamatosan ellenőrzés alatt áll, hiszen a falu ártézi kútjából történt a leágaztatás, amit rendszeresen ellenőriznek. Ez biztosítja számunkra a folyamatos, jó minőségű vízellátást, – mely további költséggel nem jár.

 

  1. Dietetikus és táplálkozási tanácsadó

 

A dietetikus, Sümegi Katalin rendszeresen vett részt az iskola Menő Menzás programjain, kapcsolatot tartott a szülőkkel és a tanulókkal, melynek szervezését Csontos Jánosné végezte. Szaktudása, empátiája hamar elnyerte a tanulók, szülők és kollégák tiszteletét. Elvégezte Sümegi Katalin a tanulók OGYÉI kérdőívének kitöltése után a kiértékelést, kiemelte a veszélyeztetett gyermekeket, elemzésében tanácsokat, javaslatokat adott a szülők és tanulók számára.

Távozása előtt részéről a felmérések, kiértékelések ismertetése és a dokumentáció átadása szóban és írásban is megtörtént. Az új táplálkozási tanácsadó, Supliczné Tóth Mária tanácsadásokat és előadásokat tartott, javaslatokat tett az iskolai élelmezésvezető, a szakácsnő és a főzőszakkört vezető kollégák munkájához.

Tanácsaival segített a projektfüzet receptgyűjteményének összeállításában. Foglalkozásokat tartott az osztályoknak, a táplálkozási problémával küzdő gyerekek személyes vagy kis csoportos tanácsadásokon vettek részt, többszöri kontrollbeszélgetésekkel. A dietetikus távozása után a gondozott tanulókkal tovább foglalkozott, a gyerekek támogatása folyamatos volt. A projekt befejezése előtt, decemberben elvégezte a kimeneti felméréseket, osztályonként kielemezte a fejlődést/ változásokat. Megállapította, hogy a projekt a kisebb gyermekek körében hatékonyabbnak bizonyult, a szemléletformálás akkor még könnyebben ment.  A kamaszok nehezebben befolyásolhatók már, de a pozitív változások egyértelműen láthatók.

Mindkét szakember a szerződése alatti időszakban feladatait heti 4 órában végezte, melynek nem volt kötelező helyszíne az iskola. Többnyire tartották ők is a csütörtöki napot, de előadások idejében az osztály órarendjéhez legjobban igazodó időpontban végezték feladataikat. A kollégákkal történő beszélgetés mellett konkrét ajánlásokat adtak a főzőszakkör, az egészség napi feladatlapok és a technika órák tananyagához. Óravázlataikat megosztották velünk, ahogy tudásukat is.

Pénzügyi változások

 

A pénzzel nagyon visszafogottan bántunk, megkerestük a közelünkben található, ár-érték arányosan legkedvezőbb beszerzési forrásokat, ami a kalkulált árakhoz képest megtakarítást eredményezett. Emellett az első és második mérföldkő időben beküldött elszámolása a sok beérkező pályázat miatt lassabban történt, visszajelzést csak 2019 tavaszán kaptunk, és emiatt óvatos és takarékos gazdálkodást folytattunk. Kedvező volt számunkra, hogy a tervezett üzemlátogatás utazási költségét a Fejér

A pénzügyi vezetővel egyeztettünk, ő állásfoglalást kért arról, hogy a várhatóan fennmaradó összeg terhére valósíthatunk-e meg a projektbe illeszkedő, de nem tervezett programokat. Erre kedvező válasz érkezett.

Közben a kollégákkal ötletbörzét tartottunk, átgondoltuk, milyen hasznos programelemeket tudnánk a rövid idő alatt sikeresen megvalósítani. Mindenki szívesen és lelkiismeretesen vette ki részét a feladatokból.

     A tervezetten felül megvalósított tevékenységeink:

-egészségnap helyett egészséghét délutáni, illetve péntek délelőtti programokkal

-egészséges táplálkozás témájú havi egyszeri rejtvényújság online feladatokkal

– alsó és felső tagozat számára kidolgozott online feladatok a biológia, természetismeret, környezetismeret tantárgyakhoz

– foglalkozástervek az „Egészséges táplálkozás megjelenése” a népmesékben, irodalomban

– kiállítás megszervezése a két projektév eseményeinek fényképeiből

– ünnepélyes keretek között, étteremben megszervezett projektzáró ünnepség minden tanulónk részvételével

– projektfüzet összeállítása, benne képes beszámolók és egy receptgyűjtemény a főzőszakkör munkáiból

-üzemlátogatás a Pusztaszabolcsi Agrár Zrt-nél

– tanulmányi kirándulás Martonvásárban az Agroverzumban

-sok kóstolót szerveztünk

-újrahasznosítható, tartós műanyag edényeket és evőeszközöket vettünk, a betervezett olcsóbb egyszerhasználatos, eldobhatók helyett.

 

 

Ismeretterjesztés előadások: 1.d. Tartották: ÁNTSZ munkatársai, Sümegi Katalin és Supliczné Tóth Mária, dietetikusok, Soósné Fekete Éva védőnő, Kissné Körmendi Elvira, Somogyi Brigitta, a GYEJÓ képviseletében, Dr. Kopándi Rita fogorvos, Lippai Kitti ökológus, környezetmérnök,
Szabolcs Nándor méhész, Hellinger Csaba méhész,

Dátum Téma Résztvevő/lány
2018.02.08 Az egészséges táplálkozás alapjai (7. o.) 16
2018.02.15 Az egészséges táplálkozás alapjai (3. o.) 16
2018.02.22 Az egészséges táplálkozás alapjai (4. o.) 23
2018.02.22 Az egészséges táplálkozás alapjai (5. o.) 14
2018.02.22 Az egészséges táplálkozás alapjai (6. o.) 14
2018.03.01 Az egészséges táplálkozás alapjai (1. o.) 17
2018.03.01 Az egészséges táplálkozás alapjai (2. o.) 20
2018.03.01 Az egészséges táplálkozás alapjai (8. o.) 13
2018.03.06 A konyhai eszközök biztonságos használata 17
2018.03.08 A konyhai eszközök biztonságos használata 17
2018.03.27 Ételallergiák, a táplálkozás alternatív lehetőségei 120
2018.03.28 Mintaétrendek, mintareceptek 125
2018.03.28 Konyhai higiéniás ismeretek 127
2018.05.28 Cukorbetegség, ételallergia (8. o.) 13
2018.05.28 Cukorbetegség, ételallergia (7. o.) 14
2018.05.28 Cukorbetegség, ételallergia (6. o.) 13
2018.05.28 Cukorbetegség, ételallergia (5. o.) 15
2018.05.29 Energiaegyensúly, tápanyagok (6. o.) 13
2018.05.31 Energiaegyensúly, tápanyagok (5. o.) 15
2018.05.31 Energiaegyensúly, tápanyagok (8. o.) 13
2018.06.02 Dietetikai tanácsadás a Gyereknapon 11
2018.06.04 Energiaegyensúly, tápanyagok (7. o.) 16
2018. 09 14 Rendhagyó környezet óra a Gazdatáborban 32
2018.09.20. Gyógyító növényeink 136
2018.11.22 Interaktív előadás az Egészségnapon 129
2019.06.01 Helytelen táplálkozással összefüggő betegségek 135
2019.06.06 A táplálkozási zavarok lelki okai 30
2019.10.15 A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok 31
2019.10.16 A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok 34
2019.11.18 Könyvbemutató 23
2019.11.22 Előadás az egészségnapon 139

 

Főzőszakkör 1d/4, 1d/7        37 darab

4 résztvevő, tehát aki legalább néhány alkalommal részt vett a főzőszakkörön a két projektévben 37×3 óra, tehát 111 tanóra került megtartásra.
Mintaétrendkészítés, mintareceptek bemutatása

A hely és az eszközök korlátozottsága miatt bontott csoportban zajlottak a foglalkozások. Egy alkalom három órát foglalt magába.     37

1d/4 . 1d/7.  Technika órákon: Ismeretterjesztés 59 darab 72 résztvevő

A konyhai gépek használata
A konyhai eszközök biztonságos használata

4.c. Tankert   technika óra keretében        Tankertgondozás      44 darab 72 résztvevő

 

 

Szemléletformálás

  1. a. Tanulmányi kirándulás: 5 darab

                                              

2018.06.12 Budapest Fűvészkert és Állatkert 62
2018.06.13 Siófok-Sümeg 64
2018.09.20 Vérteskozma 136
2019.04.26 Tihany, Levendulaház 142
2019.09.25 Martonvásár Agroverzum 127


3.a. Tájékoztató napok gyerekek számára:2 darab

Gazdatábor
2018.09.14 vetélkedő 32
2019.06.17 gazdaság bemutatása 31


3.a. Üzemlátogatás:5 darab
5

 2018. 06. 12. Alföldi Tej Zrt. 45
2018. 09. 19-20-21. Pákozdi Biogazdaság (kézműves lekvárok, sajtok, állattartás, kóstoló) 137
2018.09.28 Budapest Eurokills 15
2019.10.09 Pusztaszabolcsi Agrár Zrt. 43
2019.04.26 Tihany Levendulaház-manufaktúrás szörpök, fagylaltok; szappanok készítése 142

 

 

  1. c. Közismert személy: 8 darab

 

Dátum Személy, téma Résztvevők
2018.05.28 Katona Ferenc, a sportolók táplálkozása 129
2019.06.11 Majzer Mária, a protokollszakács munkája, tevékenysége, híres vendégei, általa szervezett ételdekoráló verseny  132
2019.09.27 Berecz István és Újvári Georgina, egészséges táplálkozás 132
2019.10.08 Csernus Krisztina, sportoló: gyors és egészséges szendvicsek 49
2019.11.22 Damsits Krisztián, Csabai Réka sportolók: Paleo étrend és sportteljesítmény 28
2019.12.11 Damniczki Balázs mestercukrász: Vissza a természetes anyagokhoz (ország tortája)  135

3.b. Főzőverseny: 2 darab

Két alkalmat vállaltunk 2019.06.04-én a gyereknap helyett a sportnapba illesztve valósült meg. A felsős osztályok vettek részt a versenyben, szülők, hozzátartozók segítségével. Menő menza pontot alakítottunk ki, ahol a dietetikus tanácsadást tartott a szülőknek.
A második főzőversenyt 2018. október 26-án pénteken Halloween-ihletésű süteményeket kellett készíteni a tanulóknak, – szülői segítséggel. A legügyesebb, legfinomabb művek ajándékban részesültek. (gyümölcskosár)

2018.10.26. Helloween-ihletésű sütiverseny 70
2019.06.04 Főzőverseny szülők segítségével 137

 

  1. d. Egészségvetélkedők: 5 darab

Főként egészségnapokon egészség vetélkedőket szerveztünk tagozatonkénti bontásban (alsó, felső). Az első helyezett csapatok szerezték meg az egészség királyai és királynői címeket. Az általános iskola tanárjai tartottak fűszer- és gyógynövény felismerő versenyt és agytornát a gyerekeknek. Az EFOP-1.8.5-17-2017-00179 számú Menő Menza pályázat újabb állomásaként egészséges magvakat, lekvárokat és szörpöket kóstolhattak az érdeklődő kicsik és nagyok. Az iskolai védőnő is szorgalmasan válaszolgatott a szülők és a gyerekek által feltett kérdésekre az egészséges életmóddal és az egészségre neveléssel kapcsolatban.

2018.03.28 Egészségnap, vetélkedő 125
2018.11.22 Egészségnap, vetélkedő 129
2019.06.01 Gyereknap, Menő Menza Pont  100
2019.06.11 Játékos egészség vetélkedő (Majzer Mária)  137
2019.11.22 Egészségnap, vetélkedő 139


Választható tevékenység b.  41 darab


gyümölcskínáló, salátabár, kóstoltatás, zöldséges, gyümölcsös ételek

Dátum Ételkóstolás Résztvevők
2018.03.14 Gyümölcssaláta, zöldséges szendvics 145
2018.03.22 Gyümölcs-, zöldségturmix 116
2018.03.28 Mintaétrendek bemutatása kóstolóval 125
2018.04.18 Gyümölcssaláta 126
2018.05.28 Gyümölcsturmix (Katona Ferenc) 129
2018.06.02 Egészséges étel, ital 60
2018.06.20 Grillezés, gyros készítés 33
2018.06.20 Gyümölcs 33
2018.06.25 Gyümölcs 26
2018.06.25 Grillezés 26
2018.09.13 Gyümölcssaláta 93
2018.09.14 Zöldséges krumpli bográcsozás (Gazdatábor) 32
2018.09.20 Zöldségek 122
2018.10.11 Gyümölcs-szőlő 122
2018.11.13 Sütőtök 130
2018.11.22 Egészséges étel, ital (Egészségnap) 129
2018.12.11 Aszalt alma 131
2019.01.15 Tejes és almás-narancsos banánturmix 124
2019.01.29 Gyümölcs 131
2019.02.08 Gyümölcslekvár 131
2019.03.27 Zöldség, zöldségsaláta 137
2019.04.17 Gyümölcs 137
2019.05.08 Gyümölcsturmix 133
2019.06.01 Magvak, chips, cukor és lisztmentes édességek 135
2019.06.04 Gyümölcs aszalványok 137
2019.06.04 Főzőverseny ételeinek kóstolása 137
2019.06.11 Protokollszakács által készített ételek 137
2019.06.18 Grillezés 29
2019.09.04 Gyümölcs fagylalt 134
2019.09.27 Egészséges édességek 132
2019.10.08 Tonhalas szendvics, zöldségek 49
2019.10.10 Zöldség 28
2019. 10. 09-11 Egészséges ételek erdei iskola keretében 19
2019.11.18 Magok, aszalványok 139
2019.11.19 Növényi italok 138
2019.11.20 Kölesgolyó, buláta, salátabár 139
2019.11.21 Zöldségchips 139
2019.11.22 Egészséges ételek az Egészségnap keretében 139
2019.12.11 Adalékanyag és gluténmentes ország tortája 135
2019.12.19 Mézes kenyér helyi termelői mézzel 126
2019.12.19 Egészségesen összeállított menü étteremben 129
2018.03.27 Ételallergiák, a táplálkozás alternatív lehetőségei 120
2018. 09. 14. rendhagyó környezet óra a Gazdatáborban 32
2018.11.22 Interaktív előadás az Egészségnapon 129
2019.06.01 Helytelen táplálkozással összefüggő betegségek 135
2019.06.06 A táplálkozási zavarok lelki okai 30
2019.10.15 A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok 31
2019.10.16 A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok 34
2019.11.18 Könyvbemutató 23
2019.11.22 Előadás az egészségnapon 139

Az Egészség héten a tanulók életkori sajátosságainak figyelembevételével egészséges táplálkozással kapcsolatos programok részeként alkalmazott vetélkedők: salátakészítő verseny, agytorna, mozgás fiúk, lányok, plakett készítés, vetélkedő az osztályok között a zöldségfélékről, egészség-totó, itt a retek, hol a répa, – szókereső, activity, van képed hozzá-képkirakó, zöldségszobrászat, agyagmakett készítés.

Összesítés:
Ismeretterjesztás:126 darab

Szemléletformálás:27darab

Tankert:44darab
Gyümölcskínáló, salátabár, zöldséges és gyümölcsös ételek: 41 darab

.

Úrhida, 2020. július 15.

Csatolmányok: