Szakmai beszámoló a Menő menza program Egészségünkre! című projektjének elvégzett feladatairól tapasztalatairól
- Szervezési feladatok
Alapítványunk a pályázati eredmény megismerése után megkezdte a munka megszervezését. Elhatároztuk, hogy a csütörtöki nap lesz a projektnapunk, emellett szükség esetén hétfőn tartunk rövid egyeztetéseket. Felvettük és tartottuk a kapcsolatot a dietetikussal, a pénzügyi tanácsadóval, ezen kívül az együttműködésüket felajánló szervezetekkel és személyekkel. Kiértesítettük levélben és az iskola honlapján a szülőket, tájékoztatást kaptak szülői értekezleten a projekt tervezett programjairól, a projektben rejlő lehetőségekről. Ennek tükrében írták alá a beleegyezési nyilatkozatot és töltötték ki a belépési nyilatkozatot.
A szerződéskötések megkötése elkezdődött. Ahol árajánlatot kellett kiírni, ott értelemszerűleg ez a folyamat hosszabb lett. Célunk az volt, hogy a feladatokat többen végezzék, minden kolléga, a védőnő és a nyugdíjas pedagógusok is részt vehessenek a közös munkában. A pályázatok kiírása, árajánlatok bekérése és a szerződéskötések megkötése többnyire gördülékenyen zajlott. A buszokkal fő szezonban kellett néha kompromisszumot kötnünk, de a sikeres programlebonyolítás érdekében felvállaltuk. Próbálkoztunk egy napra, illetve eltoltan lebonyolított kirándulásokkal, nem lett egyik megoldás sem tökéletes.
- Személyi változások
Egészségi problémákra hivatkozva Liedermajer Heléna lemondott vállalt feladatairól. Az előírások szerint lefolytatott eljárások és a szakmai tapasztalat alapján Dr. Mayer András Gyuláné vette át a Szakmai vezető és a Projektmenedzser feladatait. Liedermajer Heléna az Alapítvány Kuratóriumának tagjaként és az iskola igazgatójaként segítette tovább a munkát.
Dietetikusunk házasságkötés és külföldre költözés miatt hagyta el projektcsapatunkat. Új pályázatot írtunk ki a feladatkörre, melyet Supliczné Tóth Mária táplálkozási tanácsadó nyert meg, vele kötöttünk szerződést. Mindkét személycsere során megmaradtak a korábban fizetett bérek, így pénzügyi változás nem történt.
- Beszerzések
Eszközök, gépek, bútorok
A beszerzések egyik részét az informatikai és konyhai gépek és eszközök tették ki, amely rendkívül komoly anyagi költséggel járt, szinte minden tervezett, és a projektben vállalt termékhez sikerült a kalkulált áron hozzájutni. Célunk az volt, hogy mielőbb tudjuk tanulóink és előadóink rendelkezésére bocsátani az új dolgokat. A laptopokat minden osztály és kolléga használhatta, előzetes egyeztetés alapján, és csak az iskola épületében. Menő menzás rendezvényeinken ugrásszerűen megjavult a hangminőség, a projektorok az okos táblák nélküli termekben hasznos segítséget adtak. Ezeket a készülékeket szereltük össze, ha előadók érkeztek hozzánk, amikor tanulóinknak online feladatokat, rejtvényeket készítettünk, az egészség nap és az egészség hét programjain, a Menő menzás pontokon, amikor más rendezvény részeként népszerűsítettük a projektet.
A székek az étteremben, a zárható szekrények az egyik tanteremben kaptak helyet, és a pályázat során megnyert gépek és felszerelések biztonságos tárolására szolgálnak. A fagyasztó és a hűtőszekrény jó szolgálatot tettek az év során kóstoltatásokhoz, főzésekhez itt vártak az alapanyagok az ügyes kezű diákokra.
A hangtechnikai eszközökkel, fényképezőgéppel, a nyomtatók, lamináló gépekkel, irodai eszközökkel sokat és szívesen dolgoztunk a projekt feladatai előkészítésénél, a foglalkozások megtartásánál.
A megmaradt pénzből kiegészítettük eszközeinket, nyomtatóval, konyhai gépekkel, ami a projekt, melyek sínesebbé és gördülékenyebbé tették a főzőszakköri programokat.
A második mérföldkő időszakában elkészült az iskolai tankert 4 magaságyással, az ivókút kiállása és elvezetése. Fontos volt számunkra, hogy az iskolai tankert hosszútávon jól működtethető legyen. A pályázatban vállalt tankert magas ágyásait gondosan előkészítették, az itteni köves talaj helyett gazdag földet hoztak, és abba történt a veteményezés. Sokat segített a kollégák véleménye, a tanítandó tananyagok megismerése, hiszen ezek befolyásolták a kiválasztott növényeket. Nagyon készséges volt a kertépítő, figyelembe vette a kéréseinket, engedte a tanulókat felügyelet mellett segíteni. A technika órákon kívül délutánonként, az ebéd és a tanulás közötti időben, szívesen tevékenykedtek a gyerekek a kertben. Az különösen tetszett nekik, amikor a saját termesztésű zöldséget locsolni kellett, később fogyasztani lehetett. A kert nyári gondozása felnőtt felügyelete mellett szintén megoldott volt.
A felesleges termények bekerültek pár napra a szintén Menő menzás hűtőszekrénybe vagy a fagyasztóba, hogy beosztva több alkalommal szerezzen örömet és ne menjen kárba.
Anyagok, élelmiszerek, irodaszerek
A beszerzések másik csoportjába az ételek készítéséhez és kóstoltatáshoz szükséges alapanyagok tartoztak, melyek rendszeres, de alacsonyabb kiadásokat jelentettek. Az árajánlatok összeállításához gyakran használtunk internetes oldalakat, mert sajnos a kereskedők nehezen adtak árajánlatot abban az esetben, ha többször nem kapták meg a megrendelést. Igyekeztünk szigorú gazdálkodást folytatni, ennek köszönhetően több programra jutott pénz.
Az irodai anyagokat, színes kartonokat, kellékeket felhasználtuk foglalkozásainkon, tanulóink ügyesen barkácsoltak belőle asztali dekorációkat, készítettek plakátot. A beadott és elfogadott pályázatban szereplő anyagigénytől eltérően nem vettünk könyvutalványt, labdát, sportszert, ajándéktárgyakat, hiszen ez utólag kiderült, hogy nem támogatott. Vettünk viszont kimondottan az egészséges táplálkozás tanításához használható oktató játékokat, gyereknek való szakácskönyveket. Ezek megismertetése érdekében egy kolléganőnk könyvismertető foglalkozást tartott. A tervezett, de nem megvásárolt anyagok ára megmaradt más programok megvalósítására.
A pénzzel nagyon visszafogottan bántunk, megkerestük a közelünkben található, ár-érték arányosan legkedvezőbb beszerzési forrásokat, ami a kalkulált árakhoz képest megtakarítást eredményezett. Emellett az első és második mérföldkő időben beküldött elszámolása a sok beérkező pályázat miatt lassabban történt, visszajelzést csak 2019 tavaszán kaptunk, és emiatt óvatos és takarékos gazdálkodást folytattunk.
A pénzügyi vezetővel egyeztettünk, ő állásfoglalást kért arról, hogy a várhatóan fennmaradó összeg terhére valósíthatunk-e meg a projektbe illeszkedő, de nem tervezett programokat. Erre kedvező válasz érkezett.
Közben a kollégákkal ötletbörzét tartottunk, átgondoltuk, milyen hasznos programelemeket tudnánk a rövid idő alatt sikeresen megvalósítani. Mindenki szívesen és lelkiismeretesen vette ki részét a feladatokból.
A tervezetten felül megvalósított tevékenységeink:
-egészségnap helyett egészséghét délutáni, illetve péntek délelőtti programokkal
-egészséges táplálkozás témájú havi egyszeri rejtvényújság online feladatokkal
– alsó és felső tagozat számára kidolgozott online feladatok a biológia, természetismeret, környezetismeret tantárgyakhoz
– foglalkozástervek az „Egészséges táplálkozásmegjelenése” a népmesékben, irodalomban
– kiállítás megszervezése a két projektév eseményeinek fényképeiből
– ünnepélyes keretek között, étteremben megszervezett projektzáró ünnepség minden tanulónk részvételével
– projektfüzet összeállítása, benne képes beszámolók és egy receptgyűjtemény a főzőszakkör munkáiból
-üzemlátogatás a Pusztaszabolcsi Agrár Zrt-nél
– tanulmányi kirándulás Martonvásárban az Agroverzumban
-sok kóstolót szerveztünk
-újrahasznosítható, tartós műanyag edényeket és evőeszközöket vettünk, a betervezett olcsóbb egyszerhasználatos, eldobhatók helyett.
Ivókút
Iskolánk több, mint 150 éves vályogépületben működik, 140-145 fő tanulói létszámmal rendelkezik, a mosdók és a kézmosók az épületen kívül helyezkednek el. Az épületen belül mindössze egy vízvételi lehetőség van, de a falak szerkezete, állaga nem teszi lehetővé a további építéssel, átalakítással járó munkákat. Ennek ismeretében már a pályázat benyújtásakor is külső vízvételi lehetőségben, egy ivókútban gondolkodtunk. Ezt a feladatot két lépésben valósítottuk meg. A polgármesterrel történő egyeztetés után meghatároztuk a kút helyét, kialakítottuk a víz odavezetését és a kiállást. Ez részben társadalmi munkával történt, csak ott vettük igénybe szakember segítségét, ahol muszáj volt. Szívesen beleegyezett a vízvezetékszerelő mester ebbe a megoldásba, hiszen ilyen szakemberhiányban neki ez nem számított komolyfeladatnak, sokan nem is vállalták el. Természetesen a szerelésért járó bért NEM a pályázati összegből finanszíroztuk, hiszen az nem volt a pályázatban. A vízvételi lehetőség elkészült, de egy szép külső kúttest megvétele visszamaradt. A kiválasztásnál szempont volt, hogy a készülék rendelkezzen ÁNTSZ engedéllyel, mert ezáltal az engedélyeztetés költségét és ügyintézését megspórolhattuk. Gondos keresés és a megfelelő árajánlati eljárás lebonyolítása után egy B&K 15261 típusú lábonálló rozsdamentes gyermekivókút mellett döntöttünk, amely két kiállású, alkalmas a kényelmes és higiénikus ivás és kulacsfeltöltés biztosítására. Emellett a külső megjelenése esztétikus, a gyerekek számára könnyen kezelhető és rongálásbiztos. Tanulóink számára természetes, hogy mindenki kulacsot használ, amiben csak víz vagy tea lehet. Végleges formájában sajnos csak a projekt negyedik szakaszára sikerült megvalósítanunk az ivókutat, de a tanulók szívesen és sokat használták.
Így a vállalt és előírt vízvételi lehetőség teljesítésre került. Az ivókút kialakítása lehetővé tette az egészséges ivóvíz folyamatos elérhetőségét a legmelegebb időszakban. A téli fagyok elől természetesen a megfelelő módon leengedik a vizet a rendszerből, az előírásoknak megfelelő fagymentesítés megtörtént. Balesetvédelmi okból a kút környéke fehér murvával lett körül leborítva, hogy a gyerekek nehogy elcsússzanak az esetlegesen keletkező sárban. A szülők a társadalmi munka mellett felajánlottak egy szép fakutat, ahova az elfolyó vizet elvezettük és azt a tankert locsolásához felhasználjuk. Ez tanulóink környezettudatos gondolkodását fejleszti, megtanulnak spórolni, gazdálkodni a vízzel.
Az ártézi kutas leágazás, a megfelelő helyszín megtalálása, a gyermekintézmények számára kialakított kút garancia a jó minőségű, költségkímélő és fenntartható működtetésre. A vízminősége folyamatosan ellenőrzés alatt áll, hiszen a falu ártézi kútjából történt a leágaztatás, amit rendszeresen ellenőriznek. Ez biztosítja számunkra a folyamatos, jó minőségű vízellátást, – mely további költséggel nem jár.
- Dietetikus és táplálkozási tanácsadó
A dietetikus, Sümegi Katalin rendszeresen vett részt az iskola Menő Menzás programjain, kapcsolatot tartott a szülőkkel és a tanulókkal, melynek szervezését Csontos Jánosné végezte. Szaktudása, empátiája hamar elnyerte a tanulók, szülők és kollégák tiszteletét. Elvégezte Sümegi Katalin a tanulók OGYÉI kérdőívének kitöltése után a kiértékelést, kiemelte a veszélyeztetett gyermekeket, elemzésében tanácsokat, javaslatokat adott a szülők és tanulók számára.
Távozása előtt részéről a felmérések, kiértékelések ismertetése és a dokumentáció átadása szóban és írásban is megtörtént. Az új táplálkozási tanácsadó, Supliczné Tóth Mária tanácsadásokat és előadásokat tartott, javaslatokat tett az iskolai élelmezésvezető, a szakácsnő és a főzőszakkört vezető kollégák munkájához.
Tanácsaival segített a projektfüzet receptgyűjteményének összeállításában. Foglalkozásokat tartott az osztályoknak, a táplálkozási problémával küzdő gyerekek személyes vagy kis csoportos tanácsadásokon vettek részt, többszöri kontrollbeszélgetésekkel. A dietetikus távozása után a gondozott tanulókkal tovább foglalkozott, a gyerekek támogatása folyamatos volt. A projekt befejezése előtt, decemberben elvégezte a kimeneti felméréseket, osztályonként kielemezte a fejlődést/ változásokat. Megállapította, hogy a projekt a kisebb gyermekek körében hatékonyabbnak bizonyult, a szemléletformálás akkor még könnyebben ment. A kamaszok nehezebben befolyásolhatók már, de a pozitív változások egyértelműen láthatók.
Mindkét szakember a szerződése alatti időszakban feladatait heti 4 órában végezte, melynek nem volt kötelező helyszíne az iskola. Többnyire tartották ők is a csütörtöki napot, de előadások idejében az osztály órarendjéhez legjobban igazodó időpontban végezték feladataikat. A kollégákkal történő beszélgetés mellett konkrét ajánlásokat adtak a főzőszakkör, az egészség napi feladatlapok és a technika órák tananyagához. Óravázlataikat megosztották velünk, ahogy tudásukat is.
Pénzügyi változások
A pénzzel nagyon visszafogottan bántunk, megkerestük a közelünkben található, ár-érték arányosan legkedvezőbb beszerzési forrásokat, ami a kalkulált árakhoz képest megtakarítást eredményezett. Emellett az első és második mérföldkő időben beküldött elszámolása a sok beérkező pályázat miatt lassabban történt, visszajelzést csak 2019 tavaszán kaptunk, és emiatt óvatos és takarékos gazdálkodást folytattunk. Kedvező volt számunkra, hogy a tervezett üzemlátogatás utazási költségét a Fejér
A pénzügyi vezetővel egyeztettünk, ő állásfoglalást kért arról, hogy a várhatóan fennmaradó összeg terhére valósíthatunk-e meg a projektbe illeszkedő, de nem tervezett programokat. Erre kedvező válasz érkezett.
Közben a kollégákkal ötletbörzét tartottunk, átgondoltuk, milyen hasznos programelemeket tudnánk a rövid idő alatt sikeresen megvalósítani. Mindenki szívesen és lelkiismeretesen vette ki részét a feladatokból.
A tervezetten felül megvalósított tevékenységeink:
-egészségnap helyett egészséghét délutáni, illetve péntek délelőtti programokkal
-egészséges táplálkozás témájú havi egyszeri rejtvényújság online feladatokkal
– alsó és felső tagozat számára kidolgozott online feladatok a biológia, természetismeret, környezetismeret tantárgyakhoz
– foglalkozástervek az „Egészséges táplálkozás megjelenése” a népmesékben, irodalomban
– kiállítás megszervezése a két projektév eseményeinek fényképeiből
– ünnepélyes keretek között, étteremben megszervezett projektzáró ünnepség minden tanulónk részvételével
– projektfüzet összeállítása, benne képes beszámolók és egy receptgyűjtemény a főzőszakkör munkáiból
-üzemlátogatás a Pusztaszabolcsi Agrár Zrt-nél
– tanulmányi kirándulás Martonvásárban az Agroverzumban
-sok kóstolót szerveztünk
-újrahasznosítható, tartós műanyag edényeket és evőeszközöket vettünk, a betervezett olcsóbb egyszerhasználatos, eldobhatók helyett.
Ismeretterjesztés előadások: 1.d. Tartották: ÁNTSZ munkatársai, Sümegi Katalin és Supliczné Tóth Mária, dietetikusok, Soósné Fekete Éva védőnő, Kissné Körmendi Elvira, Somogyi Brigitta, a GYEJÓ képviseletében, Dr. Kopándi Rita fogorvos, Lippai Kitti ökológus, környezetmérnök,
Szabolcs Nándor méhész, Hellinger Csaba méhész,
Dátum | Téma | Résztvevő/lány |
2018.02.08 | Az egészséges táplálkozás alapjai (7. o.) | 16 |
2018.02.15 | Az egészséges táplálkozás alapjai (3. o.) | 16 |
2018.02.22 | Az egészséges táplálkozás alapjai (4. o.) | 23 |
2018.02.22 | Az egészséges táplálkozás alapjai (5. o.) | 14 |
2018.02.22 | Az egészséges táplálkozás alapjai (6. o.) | 14 |
2018.03.01 | Az egészséges táplálkozás alapjai (1. o.) | 17 |
2018.03.01 | Az egészséges táplálkozás alapjai (2. o.) | 20 |
2018.03.01 | Az egészséges táplálkozás alapjai (8. o.) | 13 |
2018.03.06 | A konyhai eszközök biztonságos használata | 17 |
2018.03.08 | A konyhai eszközök biztonságos használata | 17 |
2018.03.27 | Ételallergiák, a táplálkozás alternatív lehetőségei | 120 |
2018.03.28 | Mintaétrendek, mintareceptek | 125 |
2018.03.28 | Konyhai higiéniás ismeretek | 127 |
2018.05.28 | Cukorbetegség, ételallergia (8. o.) | 13 |
2018.05.28 | Cukorbetegség, ételallergia (7. o.) | 14 |
2018.05.28 | Cukorbetegség, ételallergia (6. o.) | 13 |
2018.05.28 | Cukorbetegség, ételallergia (5. o.) | 15 |
2018.05.29 | Energiaegyensúly, tápanyagok (6. o.) | 13 |
2018.05.31 | Energiaegyensúly, tápanyagok (5. o.) | 15 |
2018.05.31 | Energiaegyensúly, tápanyagok (8. o.) | 13 |
2018.06.02 | Dietetikai tanácsadás a Gyereknapon | 11 |
2018.06.04 | Energiaegyensúly, tápanyagok (7. o.) | 16 |
2018. 09 14 | Rendhagyó környezet óra a Gazdatáborban | 32 |
2018.09.20. | Gyógyító növényeink | 136 |
2018.11.22 | Interaktív előadás az Egészségnapon | 129 |
2019.06.01 | Helytelen táplálkozással összefüggő betegségek | 135 |
2019.06.06 | A táplálkozási zavarok lelki okai | 30 |
2019.10.15 | A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok | 31 |
2019.10.16 | A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok | 34 |
2019.11.18 | Könyvbemutató | 23 |
2019.11.22 | Előadás az egészségnapon | 139 |
Főzőszakkör 1d/4, 1d/7 37 darab
4 résztvevő, tehát aki legalább néhány alkalommal részt vett a főzőszakkörön a két projektévben 37×3 óra, tehát 111 tanóra került megtartásra.
Mintaétrendkészítés, mintareceptek bemutatása
A hely és az eszközök korlátozottsága miatt bontott csoportban zajlottak a foglalkozások. Egy alkalom három órát foglalt magába. 37
1d/4 . 1d/7. Technika órákon: Ismeretterjesztés 59 darab 72 résztvevő
A konyhai gépek használata
A konyhai eszközök biztonságos használata
4.c. Tankert technika óra keretében Tankertgondozás 44 darab 72 résztvevő
Szemléletformálás
- a. Tanulmányi kirándulás: 5 darab
2018.06.12 | Budapest Fűvészkert és Állatkert | 62 |
2018.06.13 | Siófok-Sümeg | 64 |
2018.09.20 | Vérteskozma | 136 |
2019.04.26 | Tihany, Levendulaház | 142 |
2019.09.25 | Martonvásár Agroverzum | 127 |
3.a. Tájékoztató napok gyerekek számára:2 darab
Gazdatábor | ||
2018.09.14 | vetélkedő | 32 |
2019.06.17 | gazdaság bemutatása | 31 |
3.a. Üzemlátogatás:5 darab
5
2018. 06. 12. | Alföldi Tej Zrt. | 45 |
2018. 09. 19-20-21. | Pákozdi Biogazdaság (kézműves lekvárok, sajtok, állattartás, kóstoló) | 137 |
2018.09.28 | Budapest Eurokills | 15 |
2019.10.09 | Pusztaszabolcsi Agrár Zrt. | 43 |
2019.04.26 | Tihany Levendulaház-manufaktúrás szörpök, fagylaltok; szappanok készítése | 142 |
- c. Közismert személy: 8 darab
Dátum | Személy, téma | Résztvevők |
2018.05.28 | Katona Ferenc, a sportolók táplálkozása | 129 |
2019.06.11 | Majzer Mária, a protokollszakács munkája, tevékenysége, híres vendégei, általa szervezett ételdekoráló verseny | 132 |
2019.09.27 | Berecz István és Újvári Georgina, egészséges táplálkozás | 132 |
2019.10.08 | Csernus Krisztina, sportoló: gyors és egészséges szendvicsek | 49 |
2019.11.22 | Damsits Krisztián, Csabai Réka sportolók: Paleo étrend és sportteljesítmény | 28 |
2019.12.11 | Damniczki Balázs mestercukrász: Vissza a természetes anyagokhoz (ország tortája) | 135 |
3.b. Főzőverseny: 2 darab
Két alkalmat vállaltunk 2019.06.04-én a gyereknap helyett a sportnapba illesztve valósült meg. A felsős osztályok vettek részt a versenyben, szülők, hozzátartozók segítségével. Menő menza pontot alakítottunk ki, ahol a dietetikus tanácsadást tartott a szülőknek.
A második főzőversenyt 2018. október 26-án pénteken Halloween-ihletésű süteményeket kellett készíteni a tanulóknak, – szülői segítséggel. A legügyesebb, legfinomabb művek ajándékban részesültek. (gyümölcskosár)
2018.10.26. | Helloween-ihletésű sütiverseny | 70 |
2019.06.04 | Főzőverseny szülők segítségével | 137 |
- d. Egészségvetélkedők: 5 darab
Főként egészségnapokon egészség vetélkedőket szerveztünk tagozatonkénti bontásban (alsó, felső). Az első helyezett csapatok szerezték meg az egészség királyai és királynői címeket. Az általános iskola tanárjai tartottak fűszer- és gyógynövény felismerő versenyt és agytornát a gyerekeknek. Az EFOP-1.8.5-17-2017-00179 számú Menő Menza pályázat újabb állomásaként egészséges magvakat, lekvárokat és szörpöket kóstolhattak az érdeklődő kicsik és nagyok. Az iskolai védőnő is szorgalmasan válaszolgatott a szülők és a gyerekek által feltett kérdésekre az egészséges életmóddal és az egészségre neveléssel kapcsolatban.
2018.03.28 | Egészségnap, vetélkedő | 125 |
2018.11.22 | Egészségnap, vetélkedő | 129 |
2019.06.01 | Gyereknap, Menő Menza Pont | 100 |
2019.06.11 | Játékos egészség vetélkedő (Majzer Mária) | 137 |
2019.11.22 | Egészségnap, vetélkedő | 139 |
Választható tevékenység b. 41 darab
gyümölcskínáló, salátabár, kóstoltatás, zöldséges, gyümölcsös ételek
Dátum | Ételkóstolás | Résztvevők |
2018.03.14 | Gyümölcssaláta, zöldséges szendvics | 145 |
2018.03.22 | Gyümölcs-, zöldségturmix | 116 |
2018.03.28 | Mintaétrendek bemutatása kóstolóval | 125 |
2018.04.18 | Gyümölcssaláta | 126 |
2018.05.28 | Gyümölcsturmix (Katona Ferenc) | 129 |
2018.06.02 | Egészséges étel, ital | 60 |
2018.06.20 | Grillezés, gyros készítés | 33 |
2018.06.20 | Gyümölcs | 33 |
2018.06.25 | Gyümölcs | 26 |
2018.06.25 | Grillezés | 26 |
2018.09.13 | Gyümölcssaláta | 93 |
2018.09.14 | Zöldséges krumpli bográcsozás (Gazdatábor) | 32 |
2018.09.20 | Zöldségek | 122 |
2018.10.11 | Gyümölcs-szőlő | 122 |
2018.11.13 | Sütőtök | 130 |
2018.11.22 | Egészséges étel, ital (Egészségnap) | 129 |
2018.12.11 | Aszalt alma | 131 |
2019.01.15 | Tejes és almás-narancsos banánturmix | 124 |
2019.01.29 | Gyümölcs | 131 |
2019.02.08 | Gyümölcslekvár | 131 |
2019.03.27 | Zöldség, zöldségsaláta | 137 |
2019.04.17 | Gyümölcs | 137 |
2019.05.08 | Gyümölcsturmix | 133 |
2019.06.01 | Magvak, chips, cukor és lisztmentes édességek | 135 |
2019.06.04 | Gyümölcs aszalványok | 137 |
2019.06.04 | Főzőverseny ételeinek kóstolása | 137 |
2019.06.11 | Protokollszakács által készített ételek | 137 |
2019.06.18 | Grillezés | 29 |
2019.09.04 | Gyümölcs fagylalt | 134 |
2019.09.27 | Egészséges édességek | 132 |
2019.10.08 | Tonhalas szendvics, zöldségek | 49 |
2019.10.10 | Zöldség | 28 |
2019. 10. 09-11 | Egészséges ételek erdei iskola keretében | 19 |
2019.11.18 | Magok, aszalványok | 139 |
2019.11.19 | Növényi italok | 138 |
2019.11.20 | Kölesgolyó, buláta, salátabár | 139 |
2019.11.21 | Zöldségchips | 139 |
2019.11.22 | Egészséges ételek az Egészségnap keretében | 139 |
2019.12.11 | Adalékanyag és gluténmentes ország tortája | 135 |
2019.12.19 | Mézes kenyér helyi termelői mézzel | 126 |
2019.12.19 | Egészségesen összeállított menü étteremben | 129 |
2018.03.27 | Ételallergiák, a táplálkozás alternatív lehetőségei | 120 |
2018. 09. 14. | rendhagyó környezet óra a Gazdatáborban | 32 |
2018.11.22 | Interaktív előadás az Egészségnapon | 129 |
2019.06.01 | Helytelen táplálkozással összefüggő betegségek | 135 |
2019.06.06 | A táplálkozási zavarok lelki okai | 30 |
2019.10.15 | A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok | 31 |
2019.10.16 | A reggeli fontossága, szénhidrátok, zsírok | 34 |
2019.11.18 | Könyvbemutató | 23 |
2019.11.22 | Előadás az egészségnapon | 139 |
Az Egészség héten a tanulók életkori sajátosságainak figyelembevételével egészséges táplálkozással kapcsolatos programok részeként alkalmazott vetélkedők: salátakészítő verseny, agytorna, mozgás fiúk, lányok, plakett készítés, vetélkedő az osztályok között a zöldségfélékről, egészség-totó, itt a retek, hol a répa, – szókereső, activity, van képed hozzá-képkirakó, zöldségszobrászat, agyagmakett készítés.
Összesítés:
Ismeretterjesztás:126 darab
Szemléletformálás:27darab
Tankert:44darab
Gyümölcskínáló, salátabár, zöldséges és gyümölcsös ételek: 41 darab
.
Úrhida, 2020. július 15.