Kirándulás a Bakonyban

Az idén végre sikerült megszervezni a tavalyi évben az időjárás miatt többször elhalasztott bakonyi külön buszos kirándulást a csodálatos Római-vízesésekhez, a Gaja patak völgyébe.

Október 7-én, péntek délután vágtunk neki kirándulni vágyó diákjainkkal a túrának. A helyszín Várpalota és Tés után található egy mesébe illő völgyszurdokban. A megelőző napok csapadékos időjárása révén kissé csúszós terepen ereszkedtünk le a Gaja patak mellé, ahol harapni lehetett a friss levegőt. Mindenki csodás képeket készíthetett a Bakony királyaként emlegetett, hatalmas sziklákról lezuhogó Római-vízeséseknél. Természetesen nagyon vigyáztunk, hogy senki se ismerje meg túl közelről a zubogó, kissé már hideg patakvizet. Ezután kalandos hegyoldal séta, csúszkálás után megérkeztünk a Vadalmás forráshoz, ahol kristálytiszta forrásvizet meríthetett bárki, illetve az építkezésben jártas gyermekeink kövekből, ágakból, őszi falevelekből gátat szabhattak a csordogáló csermelyünk folyásának. Volt aki a Gaja patak főmedrét alakította át különböző kövek, sziklák áthelyezésével, volt aki pedig őszi terméseket gyűjtögetett. Némely gubacsért komoly közelharc is kialakult. Sajnos az este gyorsan közeledett, ezért útra kellett kelnünk vissza Úrhidára, de mindenki kellemesen elfáradva, tele gyönyörű élményekkel és kitisztult tüdővel térhetett nyugovóra. Biztosan szépeket is álmodhatott!